Isnin, 26 Oktober 2009

Opera cinta tak langsung.


Bila aku bangun tegak berdiri

ada mata melihat asyik

aku jeda melawan debaran nafas

sesak dengan citarasa masyuk


apakah cinta yang mengalir

pada pembuluh darah gemuruh

saat kita melirik dan senyum saling

muka pun berserikan debu-debu berahi


kalau itu cuma aku berperasaan

atau terpukau dek nafsu buta cemburu

aku izinkan cuitan kasih kita mesra

bertautan direnjis waktu-waktu perantara


jika dilepasi hati terbang

bayang-bayang diburu bercantuman

jiwa pasti riang melukis arakan sayang

biar tompok-tompoknya seiring mentari


aduh, kalbu mengcengkam kisah lagi

yang diopera tanpa skrip langsung

ada gurau melintasi tari lakon

oleh watak kita rakam sendirian


maka tidak perlu ada lagi curiga

setelah tamat tirai riwayat terkisah

dalam opera cinta tak langsung tersengaja

bila aku bangun tegak berdiri.




N.Faizal/26102009/UKM

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

cantik